اگر شما ویتامین ها و مواد معدنی مهم را از دست می دهید چه باید بکنید همه می دانند که ما برای حفظ سلامت  بدنمان نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی داریم. اما چگونه می دانید شما نیازهای بدن خود را برآورده می کنید؟

پاتریشیا گراهام، MD، یک متخصص داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه راش می گوید: "نشانه های زیادی از کمبود ویتامین و مواد معدنی وجود دارد." "اما خبر خوب این است که اغلب، اگر شما اقداماتی را برای مقابله با کمبود انجام دهید، علائم یا بهبود می یابند یا از بین می روند."

1- ریزش مو شدید:

هر کس در حدود 100 رشته مو در روز از دست می دهد، ناگهان موهای خود را بر روی بالش خود و یا در تخلیه دوش خود را پیدا کنید، به پزشک مراجعه می کنید. این می تواند نشانه ای از مسائل بزرگتر مانند سطح پایین آهن باشد که بر انرژی شما و یا بیماری تیروئید تاثیر می گذارد باشد که می تواند منجر به افزایش ناگهانی وزن یا کاهش وزن شود.

اگر سطح آهن شما کم باشد، ممکن است همیشه احساس سردی داشته باشید، سردرد داشته باشید و اغلب احساس سرگیجه کنید. اگر اختلال تیروئید دارید، می توانید عضلات خود را ضعیف کنید، مفاصل شما درد می کند و پوست شما خشک و رنگ پریده است.

رفع کمبود آهن: خبر خوب این است که می توانید کمبود آهن را با مکمل ها از بین ببرید. روزانه  برای مردان بالای 18 سال 8 میلی گرم و برای زنان 18 میلی گرم توصیه می شود.

گراهام می گوید: "ممکن است سه یا چهار ماه طول بکشد تا درمان شود، اما این امکان پذیر است." اطمینان حاصل کنید که غذاهای غنی از آهن نیز در رژیم غذایی خود شامل اسفناج و لوبیا را نیز شامل کنید.

محصولات مرتبط: -پودر عصاره مالت جو یوتام  - پودر سوپر پروتئین پرن  

 

2- احساس سوزش در پاها یا زبان:

اگر شما در حال تجربه این موضوع هستید، باید قطعا یک زنگ هشدار باشد". با دکتر خود صحبت کنید، که به احتمال زیاد دستورالعمل آزمایش خون برای بررسی سطح B12 را می دهد. شما تقریبا ممکن است مشکلات با تعادل، یبوست وخشکی پوست داشته باشید.

B12 نقش مهمی در سلامت شما با تولید هموگلوبین دارد، بخشی از سلول های قرمز خون شما که به سلول های بدن کمک می کند اکسیژن حیاتی را دریافت می کند. این ویتامین برای سیستم های مختلف مانند دستگاه گوارش شما مناسب است. علاوه بر این، کمبود B12 می تواند باعث اختلال شناختی خفیف شود، بنابراین اگر در معرض تغییرات در حافظه، تفکر یا رفتار باشید، به پزشک خود مراجعه کنید. با گذشت زمان، کمبود B12 می تواند به طور دائمی به سیستم عصبی شما آسیب برساند و ستون فقرات را به مغز منتقل کند. رژیم های گیاهی بر اکثر غذاها (گوشت و فراورده های لبنی) غنی از B12 را از بین می برند و خطر کمبود آن را از بین می برند. اما شما می توانید دوز روزانه خود را از شیر بادام، مخمر تغذیه ای و شیر سویا و نارگیل غنی کنید.

زمان زیادی میتواند طول بکشد تا کمبود B12 بروز کند. سه سال طول میکشد تا کبد این ویتامین مهم را از بین ببرد. اما با گذشت زمان، داشتن کمبود B12 می تواند به طور جدی به عملکرد های حیاتی آسیب برساند و باید مورد توجه قرار گیرد. بالا بردن سطح B12 خود با مصرف مکمل های B12، سطوح B12 مناسب و برگشت پذیر خواهد بود. گراهام توضیح می دهد: که بدن نمی تواند  B12 را ایجاد کند. بزرگسالان سالم باید 2،4 میلی گرم B12 را روزانه مصرف کنند. برای بعضی ها، مخصوصا کسانی که بیماری های خود ایمنی مانند کم خونی دچار کم خونی دارند، B12 باید به صورت شات گرفته شود تا به طور مستقیم به سلول های معده کمک کند.

محصولات مرتبط: - پودر عصاره مالت جو یوتام - پودر سوپر پروتئین پرن

3- زخم ها به سرعت در حال بهبود است:

اگر شما روزانه در مورد مسواک زدن و نخ ریسی و لثه ها قرمز، تورم و خونریزی می کنید، ممکن است نیاز به افزایش ویتامین C خود داشته باشید. نشانه دیگری آن ایجاد کبودی در بدن است. گراهام می گوید: "ویتامین C مانند یک سیمان است که سلول ها را با هم مخلوط می کند و باعث می شود که زخم ها بهبود یابد."در واقع، ویتامین C دارای قدرت زیادی است، از جمله آن به عنوان ضد التهابی و به عنوان یک آنتی اکسیدان برای کاهش آسیب به سلول ها عمل می کند.

تقویت ویتامین C: اول و مهمتر از همه اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. در میان اثرات منفی بسیاری که بر سلامتی شما دارد، سیگار کشیدن توانایی بدن شما برای جذب ویتامین C را محدود می کند. همچنین، میوه ها و سبزیجات بیشتری را در ویتامین C مصرف می کنید، از جمله کیوی، فلفل قرمز و پرتقال. بزرگسالان سالم باید 60 میلی گرم ویتامین C در روز دریافت کنند.

محصولات مرتبط: پودر پروتئین وارتان

 

5- ضربان قلب نامنظم:

گراهام می گوید: "کلسیم ضربان قلب را تنظیم می کند. "بنابراین کمبود آن می تواند باعث آریتمی یا ضربان قلب نامنظم و حتی منجر به درد قفسه سینه شود."

علائم دیگر شما ممکن است کلسیم را به اندازه کافی دریافت نکنید:

-پیچ و تاب در اطراف صورت و دهان شما، کلسیم با عضلات کار می کند تا به آنها کمک کند به طور مناسب عمل کنند.

-گرفتگی عضلات

-شکستگی استخوان ها

-پوکی استخوان

بزرگسالان باید هر روز 1000 میلی گرم کلسیم از مواد غذایی و مکمل ها دریافت کنند. مواد غذایی غنی از کلسیم عبارتند از: ماهی قزل آلا و ساردین که هر دو نیز منبع عالی از امگا 3 اسیدهای چرب امگا 3 و کلم بروکلی می باشند. البته، محصولات لبنی از جمله شیر نوشیدنی و ماست کم چرب نیز کلسیم دارند.

محصولات مرتبط:- وی پروتئین یوتام- متا پروتئین یوتام- پودر پروتئین وارتان